Всеукраїнська науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених

15-16 жовтня 2024 року в Хортицькій національній академії відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених «Моделювання та практичне забезпечення розвитку складових професіоналізму педагогів закладів освіти», яка була запланована як підсумковий етап у реалізації науково-дослідницької теми кафедри педагогіки та методик навчання «Моделювання та практичне забезпечення розвитку складових професіоналізму педагогів закладів освіти з інклюзивним навчанням» (державний реєстраційний номер: 0118U100315).

У роботі конференції взяли участь 274 особи, зокрема, вчені, студенти і молоді вчені з різних регіонів України та зарубіжних країн: Республіки Польща, Французької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина. 

Партнерами проведення конференції виступили: Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти, Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Комунальний заклад «Харківська гуманітарна академія» Харківської обласної ради, Комунальний заклад «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» Дніпропетровської обласної ради, Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка, Криворізький державний педагогічний університет, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут», Національний університет «Чернігівський колегіум імені Т. Г. Шевченка», Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Український державний університет імені М. П. Драгоманова.

Учасників конференції привітали: Нечипоренко Валентина Василівна – доктор педагогічних наук, професор, ректор Хортицької національної академії; Гордієнко Наталія Миколаївна, доктор соціологічних наук, професор, проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Хортицької національної академії; Лупінович Світлана Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та методик навчання Хортицької національної академії; Руденко Алевтина, здобувач вищої освіти ОПП «Початкова освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Хортицької національної академії; Антоненко Ірина Юріївна, кандидат психологічних наук, доцент, декан факультету реабілітаційної педагогіки Хортицької національної академії; Сидоренко Вікторія Вікторівна, доктор педагогічних наук, професор, директор Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України; Марієва Ірина Геннадіївна, стейкголдер ОП «Початкова освіта», директор початкової школи №6 м. Енергодар; Оласюк Юлія Валентинівна, Храпач Катерина Олександрівна, магістри-випускники ОП «Початкова освіта» за другим (магістерським) рівнем вищої освіти (2024 рок) Хортицької національної академії.

На пленарній частині конференції висвітлювались актуальні питання вищої та загальної середньої освіти, а саме:

  • особливості адаптації студентів до навчання в умовах воєнного стану: застосування травма-інформованого підходу в сучасному освітньому процесі;
  • адаптація української освіти до освіти 4.0;
  • формування інформаційної культури молодших школярів в сучасних умовах;
  • інструменти PowerPoint для організації інтерактивного знайомства з аудиторією здобувачів освіти;
  • формування інклюзивної компетентності у педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти;
  • інтегративна підготовка вчителя початкових класів до роботи в умовах інтегративного освітнього простору;
  • толерантність до невизначеності як складова професіоналізму учителів початкових класів.

Слід зазначити, що в ході пленарної частини конференції викликали зацікавленість й практичні надбання, як-от: упровадження практичного кейсу з компенсації та надолуження освітніх втрат: виклики сьогодення, результати, перспективи; практико орієнтований підхід до підготовки майбутнього учителя початкових класів на засадах професійного стандарту. 

Робота конференції відбувалась за такими напрямами:

  1. Формування предметноперетворювальної компетентності молодших школярів засобами конструювання.
  2. Шляхи впровадження інклюзивного навчання здобувачів початкової освіти закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного часу. 
  3. Цифровізація початкової освіти: реалізація, проблеми, пошуки.
  4. Здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі початкової школи.
  5. Актуальні проблеми впровадження компетентнісного підходу та оновлення змісту освіти на уроках мовно-літературної освітньої галузі в початковій школі.

Засідання секцій проходили за тематичними напрямами у форматі онлайн на платформі ZOOM. Здобувачі освіти, молоді вчені, досвідчені науковці, педагоги-практики Хортицької національної академії, педагогічного фахового коледжу Хортицької національної академії, Нікопольського фахового педагогічний коледжу, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького та ін. взяли активну участь у засіданнях за тематичними напрямками.

Учасники конференції заслухали і затвердили проєкт резолюції конференції.

«Насичена, практикоорієнтована, цікава, студентоцентрована» так оцінили конференцію її учасники.

Сподіваємось, що такий захід став для здобувачів освіти, молодих учених, які взяли участь у конференції, стартовим майданчиком для розбудови особистої педагогічної і наукової кар‘єри.  

Сайт конференції