04 Вересня 2017        1604         Коментарі Вимкнено до Кафедра спеціальної педагогіки та спеціальної психології

Кафедра спеціальної педагогіки та спеціальної психології

Кафедра функціонує з 1 вересня 2013 року.

Кафедра спеціальної педагогіки та спеціальної психології є випусковою і забезпечує якісну освітню та професійну підготовку фахівців за:

– першим (бакалаврським) рівнем галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (спеціалізація «Логопедія» з додатковими спеціалізаціями «Спеціальне виховання» та «Спеціальна психологія»)

Випускникам присвоюються кваліфікації:

– «бакалавр спеціальної освіти. Учитель-дефектолог. Вихователь спеціальних та інклюзивних груп дошкільних і шкільних загальноосвітніх навчальних закладів. Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням»;

– «бакалавр спеціальної освіти. Учитель-дефектолог. Вихователь спеціальних та інклюзивних груп дошкільних і шкільних загальноосвітніх навчальних закладів. Асистент вчителя-реабілітолога».

Основними сферами діяльності, в яких можуть бути задіяні випускники, є: сфера освіти (заклади дошкільної та загальної середньої освіти, центри дитячої творчості, дошкільні та шкільні логопедичні пункти, районні та міські інклюзивно-ресурсні центри); сфера охорони здоров’я (будинки дитини, дитячі санаторії, дитячі поліклініки та лікарні, анонімні кабінети); сфера соціального захисту населення (центри соціального обслуговування населення, притулки, територіальні центри соціальної реабілітації інвалідів, будинки-інтернати).

– другим (магістерським) рівнем галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (спеціалізація «Логопедія» з додатковими спеціалізаціями «Інклюзивна педагогіка та психологія» та «Психокорекційна педагогіка та психологія»).

Випускникам присвоюються кваліфікації:

– «викладач корекційної педагогіки і спеціальної психології. Вчитель-логопед. Психолог спеціальних освітніх та соціально-реабілітаційних закладів. Методист спеціальної та інклюзивної освіти»;

– «викладач корекційної педагогіки і спеціальної психології. Вчитель-дефектолог (олігофренопедагог, аутопедагог). Психолог спеціальних освітніх та соціально-реабілітаційних закладів».

Випускники мають можливість працювати на посаді викладача у вищих навчальних закладах; займати робочі місця у закладах освіти (дошкільної та загальної середньої освіти), закладах охорони здоров’я (санаторії, психоневрологічні диспансери, поліклініки, стаціонарні відділення), закладах соціального захисту населення (територіальних центрах ранньої та професійної реабілітації, будинках-інтернатах).

Освітній процес на кафедрі спеціальної педагогіки та спеціальної психології забезпечують 16 науково-педагогічних працівників, із них 1 доктор наук, 6 кандидатів наук.

 Турубарова Анастасія Володимирівна – завідувач кафедри,  кандидат психологічних наук, доцент
Основними завданнями кафедри є:
  • організація і здійснення на належному науковому і методичному рівнях освітнього процесу в групових та індивідуальних формах роботи з талановитою студентською молоддю та заохочення їх до наукової роботи;
  • здійснення управлінського та академічного моніторингу;
  • посилення контролю за виконанням самостійної роботи студентів у зв’язку із зростанням рівня її автономності;
  • здійснення профорієнтаційної роботи кафедри;
  • керівництво науково-дослідною роботою студентів, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності кафедри;
  • підвищення рівня опублікування наукових статей, збільшення кількості публікацій у зарубіжних виданнях, збільшення кількості публікацій за участю студентів;
  • організація педагогічного контролю за науково-педагогічною діяльністю шляхом проведення й подальшого обговорення на засіданнях кафедри відкритих занять, а також контрольних і взаємних відвідувань;
  • виконання планів щодо підвищення кваліфікації викладачів, їх стажування в практичних підрозділах, організація наставництва;
  • покращення конкурентоспроможної освітньої діяльності кафедри як однієї з передумов збільшення контингенту осіб.

 

Завдання кафедри реалізуються шляхом інтеграції навчання і практики, повного та ефективного застосування всіх елементів освітнього процесу із врахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій.

 

Кафедра забезпечує викладання навчальних дисциплін:

  • Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта»
  • Клініка інтелектуальних порушень
  • Неврологічні основи логопедії
  • Логопедія
  • Спеціальна психологія
  • Основи теорії і практики логодидактики
  • Логопсихологія
  • Логоритміка з методикою
  • Спеціальна педагогіка
  • Ігри в логопедичній роботі
  • Спецметодика математики
  • Спецметодика української мови
  • Спецметодика зміцнення здоров’я та фізичного виховання
  • Спецметодика «Я і Україна»
  • Теорія і методика виховання дітей із порушеннями мовлення
  • Сенсорне виховання дітей із порушеннями психофізичного розвитку
  • Дизонтогенез психічного розвитку
  • Нейропсихологія
  • Фізична реабілітація осіб із тяжкими порушеннями мовлення
  • Основи інклюзивної педагогіки
  • Корекційно-реабілітаційні служби
  • Спеціальна дошкільна педагогіка
  • Мовленнєві та сенсорні системи
  • Спецметодика ігрової діяльності
  • Логопедичний масаж
  • Основи аутопедагогіки
  • Реабілітаційний тренінг
  • Дитяча практична психологія
  • Психологічний супровід інклюзивної освіти
  • Організація роботи психолога з дітьми із особливими потребами
  • Психологія усвідомленого батьківства
  • Пропедевтична волонтерська (безвідривна) практика
  • Логопедична практика
  • Педагогічна практика та інші