Публічна інформація        20 Листопада 2018        250         0

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи Ольга Клопота взяла участь в українсько-чеському проекті

Освітня програма «Відкритий університет: процеси інклюзії в університетському середовищі» відбулася з 12 по 16 листопада 2018 у м.Брно (Чеська республіка) на базі педагогічного факультету Університету Масаріка, що є одним із потужніших закладів вищої освіти Чехії.
У проекті прийніли участь представники 25 закладів вищої освіти України. Хортицьку національну академію представляла кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи Ольга Клопота.
Учасники ознайомилися з презентацією тем і воркшопів, інклюзивними проектами, освітніми програмами університета Масаріка та результатами досліджень інклюзії з використанням якісної методології, які представили Doc. Їржі Нємец (декан педагогічного факультету), Dr. Ленка Ґулова (завідувач кафедри соціальної педагогіки), Doc. Радім Шіп, Dr. Деніса Денґлерова, Dr. Мартіна Куровскі тощо.


Особливий інтерес викликали теми «Ставлення до іншості в університетському середовищі» та «Університет ХХІ століття», «Інклюзивні проекти в університеті».
Чеські науковці наголошували на тому, що хоча інклюзія й складає предмет уваги багатьох наук і є, більшою мірою, проблемою саме соціальною.
Велику увагу викликав досвід центра підтримки студентів з особливими освітніми потребами Teresiás університета Масарика, представлений його керівником Петром Пеназом. Це унікальний центр, який створює умови для успішного навчання молоді з інвалідністю за допомогою сучасних спеціальних технологій. Йдеться про адаптацію навчальних матеріалів шляхом друку літератури шрифтом Брайля, виготовлення мап, схем, таблиць, інших графічних зображень; забезпечення усього навчального процесу супроводом жестовою мовою та відеоматеріалами; надання можливісті студентам користуватися брайлівськими дисплеями, принтерами, збільшувачами тощо. Українських учасників вразила доступність університетського середовища, у тому числі – для студентів з мовленевими та психічними порушеннями. Центр Teresiás забезпечує умови для того, щоб студенти, в залежності від специфіки потреб, отримували якісну європейську освіту.
В школі-лабораторії Labyrinth, яка є експериментальним майданчиком педагогічного факультету університету Масаріка, було продемонстровано співпрацю університету та школи, незвичайні підходи до процесів інклюзії.
У процесі роботи відбувалася постійна взаємодія між колегами, обмін інформацією між українськими та чеськими вченими.
В кінці освітньої програми «Відкритий університет: процеси інклюзії в університетському середовищі». усім українським учасникам були видані сертифікати.
Варто сподіватися, що отриманий європейський досвід допоможе прискорити процес упровадження відкритого безбар’єрного простору у вітчизняних закладах вищої освіти задля успішної самореалізації усіх особистостей без будь-яких виключень.